PROGRAMY DYDAKTYCZNE W ABC
Nasze metody edukacyjno-wychowawcze są oparte na aktualnej wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwoju. Wciąż doskonalimy się w tym zakresie stosując zasadę ustawicznego kształcenia nauczycieli i wychowawców. Programy dydaktyczne realizowane w ABC są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Opieramy się na następujących programach:
– “Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagającej rozwój aktywności dzieci ” Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska (wydawnictwo Mac Edukacja). Zawarte w programie treści uwzględniają najnowsze tendencje pedagogiki przedszkolnej w jej teoretycznym i praktycznym wymiarze, dzieki czemu ich realizacja gwarantuje dobre przygotowanie dziecka do wymagań współczesnego świata.
Programy wspierające to m.in.:
– “Dziecięca matematyka” Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska Nr.DKW-4013-5/01
– “Edukacja zdrowotna” program dla przedszkoli K.Dutkiewicz, K. Kamińska Nr.DKW-4013-9/01
– “Program nauczania języka angielskiego, Kurs dla początkujących, Grupy przedszkolne” wyd. Express Publishing, Magdalena Kębłowska Nr DKOS – 5002 – 9/06.
Formy i metody pracy z dzieckiem w przedszkolu oparte są na:
– różnorodnych zabawach
– obserwacji i pokazie
– przekazie słownym
– przykładzie osobistym
– rozwiązywaniu zadań według własnego pomysłu dziecka
– spontanicznej, swobodnej aktywności własnej dziecka
– grach dydaktycznych
– zajęciach i zabawach twórczych
W zakresie zajęć ruchowych stosujemy metody:
– odtwórcze (zabawowo-naśladowcze, zadaniowe,sytuacyjne)
– twórcze R.Labana, elementy metody Carla Orffa
– spacery
– zabawy ruchowe na świeżym powietrzu(ogródek przedszkolny).
W planie mamy również naukę pływania na pobliskim basenie (zgodnie z decyzją rodziców). Stosujemy wszystkie formy pracy z dzieckiem: formę zespołową, zbiorową oraz indywidualną. Mimo, że nasze metody edukacyjno-wychowawcze są oparte na aktualnej wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwoju, to wciąż doskonalimy się w tym zakresie stosując zasadę ustawicznego kształcenia nauczycieli i wychowawców.